:)

Thursday 3 November 2011

Istilah Cinta Buat sang Pengarang





Cinta perlu kan pengorbanan
cinta buta
cinta monyet
terbaca satu istilah cinta
yg mengukir kesakitan dan kepahitan
pada seorg pengarang barangkali
cinta nya di caci
dan di kutuk..
kerna itulah pengalaman mengajar
erti cinta sebenar
jangan taksub pada cinta
tapi pelajari bagai mana nak ukir cinta

CINTA hanyalah satu dilusi.betul!cinta itu tidak wujud sesama manusia.yang ada hanyalah nafsu untuk memiliki.dan kemudian bila sudah jemu kamu akan rasa seperti hendak mampus!. dan aku tujukan kata-kata ini khas buat kamu yang sedang berada dalam ilusi CINTA samada yang sedang gembira atau yang sedang bengang dan bangang!.
kamu boleh kata pemikiran aku seperti seorang ditaktor yang ego bersama pedang samurainya. tapi bagi aku [aku punya sukalah kan] CINTA itu hanya satu perkara yang membebankan kepala otak kamu bila sahaja kamu berada di dalamnya.
mana ada perkara yang bagus?kalau setakat dapat buat perkara bersama, contohnya makan, nonton wayang dan pegang-pegang..aku rasa tidak bagus mana pun. sebaliknya rasa sedih, pedih, sebal, bengan g dan bangang kerana CINTA itu lebih teruk dan buruk. dan muka pun macam beruk bila dilusi CINTA kamu sudah pecah!.hahaha!
dan CINTA juga adalah satu langkah kepada dosa kerana kamu MENIPU!sebab tidak ada cinta sejati sesama manusia. walaupun kamu sanggup berenang dilautan api kerana cinta. itu semua dilusi cinta bertemakan janji palsu. aku beri contoh, diri aku yang sedang menipu.seperti berpura-pura menjadikan dilusi cinta orang yang mencitai aku seperti benar. manada!
tapi…aku TIDAK cakap kasih sayang itu dilusi.kasih sayang itu wujud dan lebih benar dari CINTA palsu kamu dan juga bagus untuk kesihatan!
(Anga dalam Cinta Itu Pergi Mampus di blognya)

1 comment:

  1. Mungkin kehalusan cinta itu terlalu indah...kacapkali kita akan selalu meminta cinta yg dulu akan kekal selamanya. Apa yg telah kita kehilangan pasti ada yg terbaik selepasnya. Mungkin cinta yg baru ini terlalu sukar diterima.terlalu baru ataupun mungkin bagimu palsu. Tapi jgn dihina ketulusan cinta yg disampai. Mungkin caranya tidak sama...wajahnya tidak sesempurna mana..adakah ketulusan hatinya menjadi tanda tanya. Adalah palsu jika cinta itu dilafazkan melalui hati. Dirinya sanggup menerima keadaan lahirnya.walaupun dia tahu yg awk sudah berpunya...tapi dia tidak pernh putus asa. Setiap detik dan waktunya semuanya ada kamu. Berduga saat awk kehilangan org yg awk syg. Tpi dirinya sedia untuk menempuh luka yg sama.

    Tatkala dia inginkn satu cinta.dan tuhan telah menduga dirinya satu beban yg tidak ada pd dirinya kekuatan menempuh.

    Dirinya sedar sejauh mana langkahnya...pasti suatu hari nanti...kehilangan itu pasti...

    Biarpun yg berlaku...dirinya tetap seperti dulu...yg menanti turunnya hujan kasih sygmu wahai pengarang bicara.

    ReplyDelete